1.6.07

No m'agraden els festivals (I)

Però és el que hi ha. Finalment, m’he adonat que o vas als festivals o et quedes sense veure un munt de grups interessants. Quines possibilitats hi ha avui dia de veure els Sonic Youth, els Yo La Tengo o els Teenage Fanclub tocant en un Razzmatazz o un Apolo? Poquíssimes. Des de fa uns anys, tots aquests grups pràcticament només vénen a festivals. I no és el mateix.

Avui els Black Lips tocaran al Primavera Sound. Ho faran a les nou del vespre en un escenari a l’aire lliure. Encara serà de dia. No és el mateix que veure’ls tocar, per exemple, a la sala Magic. Impossible que hi hagi la mateixa intensitat, la mateixa implicació del públic, etc.

Però, o t’aguantes i hi vas o et quedes sense Black Lips. Per això he decidit que hi aniré. Després d’anys de militància anti grans festivals, baixaré del burro i avui me n’aniré al Primavera Sound.

Aquí teniu la llista ordenada dels grups que més ganes tinc de veure:

1. Black Lips
2. Jay Reatard
3. Built To Spill
4. Barry Adamson
5. The Fall
6. Los Planetas (en disc m'agraden molt, però en directe es diu que són caca caca caca)
7. Sr. Chinarro
8. Billy Bragg
9. Ginferno

Problemes. Jay Reatard i Barry Adamson toquen a la mateixa hora en diferents escenaris. O sigui que em perdré el Barry Adamson. Merda de festivals! Black Lips toquen a les nou i The Fall comencen a les nou i vint. O sigui que em perdré de The Fall (amb una mica de sort veig el final del concert). Merda de festivals! Ginferno toquen a les cinc de la tarda! Encara no hi hauré pogut arribar. En Billy Bragg a tres quarts de set. Ja veurem. Los Planetas a les dues de la matinada i Built To Spill a les tres: a aquelles hores, no estaré ja fins als collons de tot?

Demà us ho explicaré. A no ser que m’entri la mandra d’anar a Barcelona i me’n vagi a Palafolls a veure els Yeah!