21.9.07

BAM 2007

Ja són 15 anys de BAM (Barcelona Acció Musical) a les Festes de la Mercè de Barcelona. Recordo aquella primera entranyable edició al Mercat de les Flors. L'entrada d'un dia valia... 500 pessetes! Hi vaig veure tocar La Secta, Los Valendas, Parkinson D.C., El Inquilino Comunista i uns quants més que ara no recordo.
D'aquesta 15a edició m'interessen especialment:

Divendres
Atom Rhumba (Parc del Fòrum, escenari 1, 24:50 h). Predilectes de l'Home Cactus des de fa temps. Autors de hits com "Techno Boy", "Funkytown" o "Body Clock". Fa temps que els segueixo (tinc tots els seus discos! en vinil!) però encara no els he vist en directe. I es veu que són mooooolt bons!
El Inquilino Comunista (Parc del Fòrum, escenari 1, 2:20 h). Els triomfadors del primer BAM tornen 15 anys després. Per si de cas són capaços de repetir un directe com aquell, jo no m'ho perdré.

Dissabte
The Undertones (Plaça Reial, 22,45 h.). Fa uns trenta anys van fer una de les millors cançons de la història: "Teenage Kicks". Només per això ja es mereixen que els anem a veure, encara que hagin canviat el cantant.

Aquí teniu l'últim videoclip dels Atom Rhumba, "Body Clock":


I un minireportatge d'ETB-2 sobre El Inquilino Comunista:


I, ja posats, el "Teenage Kicks" dels Undertones: