28.5.12

Fem 5 anys!

Avui fem 5 anys. Era també un 28 de maig, però del 2007, quan vaig posar en marxa aquest bloc amb una primera entrada sobre The Black Lips, que acabaven de publicar un directe titulat Los valientes del mundo nuevo, que destacàvem com a disc del mes.

L'Home Cactus era, d'alguna manera, la continuació del programa musical homònim que durant un pila d'anys havia fet a Ràdio Malgrat. En format bloc, però, vaig anar donant entrada també als llibres i, encara que més esporàdicament, al cinema i al còmic. I, molt puntualment, a la televisió, el teatre, les exposicions, la premsa musical... En total, he publicat, amb aquesta, 292 entrades. Déu n'hi do!

Avui fem 5 anys. Ho escric en plural perquè és evident que un bloc no existeix sense els lectors. I vull aprofitar per agrair-vos que, al llarg d'aquests cinc anys, els vostres comentaris m'han donat ànims per continuar escrivint, que és una cosa que a mi em fa força mandra. De fet, quan portava una mica més de dos anys amb el bloc, hi va haver un moment de crisi: el juliol del 2009 vaig publicar tres entrades, i a l'agost només una! Però llavors va passar una cosa: el bloc de L'Home Cactus va ser seleccionat per al II Premi Blocs Maresme i va acabar guanyant el premi al Millor Bloc de Cultura 2009. Això va tenir dues conseqüencies principals: la primera, que va créixer el públic d'aquest bloc; la segona, la injecció de moral que va suposar.

Des de llavors he intentat continuar publicant regularment i mantenir el nivell d'exigència. I actualment la tendència és al creixement: si el 2009 i el 2010 vaig escriure unes 50 entrades anuals, el 2011 ja van ser 69 i aquest 2012, amb gairebé 40 entrades en cinc mesos, vaig pel camí de superar-les. Però, més enllà de la qüestió quantitativa, hi ha una altra cosa que m'enorgulleix. I és que, durant molt de temps, els escrits del meu bloc eren els únics que es podien trobar en català a la xarxa sobre grups com els Black Lips, King Khan & The Shrines, The Raveonettes, The Fleshtones o The Dirtbombs. Encara avui busques aquests últims al Google i l'únic resultat que trobes en català és la ressenya que vaig escriure del seu disc We Have You Surrounded, que va ser disc del mes el maig del 2008.

Avui fem 5 anys, doncs. I els fem amb l'esperança de poder mantenir viva la il·lusió i que d'aquí a cinc anys m'hagi de tornar a empescar un altre escrit de l'estil d'aquest. Per acabar, us torno a donar les gràcies a tots els que, regularment o esporàdicament, visiteu aquest bloc. Moltes gràcies!

2 comentaris:

Maria Merk's Cia ha dit...

Moltes Felicitats i Moltes Gràcies!

Han passat volant aquests 5 anys i em sento present i viva dins d'aquest blog no només perquè el visito sovint sinó també perquè he descobert una pila de música, llibres i pel·lícules impressionants!

Toni, aquest blog és una finestra oberta al teu món cultural que és meravellós i és una gran honor i oportunitat poder-te seguir.

Espero que segueixi en actiu molts més anys i poder anar llegir moltes més cròniques de concerts que encara ara em posen la pell de gallina només de recordar-los.

Per molts anys!

Anònim ha dit...

Per molts anys Toni.

Ben fet i amunt

Àngels