31.1.14

Nightmare Boyzzz, "Bad Patterns"

Disc del mes, gener 2014

Quina bona sorpresa per començar el 2014! Encara que va ser publicat a finals del 2013, ha estat durant aquestes primeres setmanes de l'any nou que ens ha arribat aquesta bomba de rellotgeria. Vaig descobrir el disc, Bad Patterns, en un anunci al número de gener de Ruta 66. La imatge de la portada, que als nostres amics de l'Herpe Fanzine els encantarà, em va despertar la curiositat i me'n vaig anar a l'Spotify. Després d'un parell d'escoltes, ja havia apuntat el disc a la meva llista de la compra.

I qui caram són aquests Nightmare Boyzzz? Doncs són una banda americana, del nord d'Alabama, amb uns quants vinils de set polzades publicats des del 2011 fins ara, i que acaben de treure el seu primer àlbum, aquest Bad Patterns, amb el segell Slovenly (responsable, entre molts altres discos d'interès, del Todo Roto de Wau y Los Arrrghs!!!).

Els Nightmare Boyzzz practiquen una irresistible barreja de punk-rock, power-pop i rock de garatge, que em fa pensar en aquelles peces més melòdiques dels primers The Clash ("Stay Free", "1-2 Crush On You") o en bandes de la dècada passada com The Nice Boys o, sobretot, The Exploding Hearts. En qualsevol cas, els Nightmare Boyzzz han gravat una col·lecció collonuda de cançons: "Problem Child", "Valium", "You're A Star", "Say What You Mean"... Bestial!