21.1.14

Redd Kross i Biscuit al Bikini

Dues vegades han vingut els Redd Kross a Barcelona després d'haver publicat el seu últim àlbum Researching The Blues. A finals del 2012 van tocar al Primavera Club. Aquell concert me'l vaig perdre, i ja em va saber greu! I ahir van tocar a la sala Bikini, i no hi vaig faltar. Els havia vist fa set anys a la sala Apolo, i en tenia un excel·lent record. Això i la bona impressió que m'ha deixat Researching The Blues (publicat quinze anys després del seu anterior àlbum d'estudi) feien que tingués moltes ganes de tornar a veure la banda dels germans McDonald dalt d'un escenari. A més, les cròniques dels últims concerts asseguraven que els californians no es guardaven al sarró cap dels seus grans èxits.

Els Biscuit, la banda de rock de Vilanova i La Geltrú, van ser els encarregats de començar a escalfar una sala que, a dos quarts de nou del vespre, presentava poc més d'un quart d'entrada. A base de cançons dels seus dos últims treballs (l'elapé Memorabilia, del 2011, i l'EP Hit The Round, acabat de publicar), i amb l'experiència de vint anys trepitjant escenaris, van oferir un molt bon concert. Em van agradar tant que, sortint, em vaig comprar els dos discos (i en vinil!).

Biscuit en acció

Els Redd Kross van sortir a per totes. Només els puc retreure que es van deixar a casa el seu millor vestuari (què se n'ha fet d'aquelles camises amb volants que lluïen en gires anteriors?). Tota la resta, de primera. El so, per exemple: excel·lent. La intensitat i les ganes: al màxim. El repertori: insuperable. "Switchblade Sister", "Stay Away From Downtown", "Jimmy's Fantasy", "Mess Around", "Annie's Gone", "Pretty Please Me", "Frosted Flake", "Lady In The Front Row", "Follow The Leader"... Què més es pot demanar? Doncs encara van tocar una magnífica "Crazy World", per tancar el concert. I encara van tornar per fer un bis en què van rescatar algunes cançons de la seva primera època, més punk, com és el cas del clàssic "Linda Blair". 

Steve McDonald

Jeff McDonald

Els McDonald: germans i fundadors de Redd Kross

Ja només ens resta esperar que aquest retorn del grup tingui continuïtat i que puguem gaudir de nous àlbums de Redd Kross tan bons com aquest Researching The Blues i de concerts com el que vam viure ahir al Bikini.